اهمیت ورزش در دوران کنکور از دید عارف ربیعیان

ورزش کنکوری از دید عارف ربیعیان

باید بدانید که ورزش در دوران کنکور برای شما بسیار مفید است و تنها نشستن و مطالعه کردن بدون هیچ تحرکی بازدهی شما را کاهش میدهد و باعث خستگی و کاهش انگیزه ی شما میشود.

دویدن قدرت حافظه را تقویت میکند

محققان در بررسی آزمایشگاهی بر روی موشها به مطالعه ی چرایی تأثیر دویدن بر ارتقای قدرت حافظه پرداختند. آنها دریافتند دویدن باعث می شود پروتئینی در بدن تولید شود که رد آن را می توان به طور مستقیم از ماهیچه ها به مغز پیدا کرد و در نتیجه ی آن، وضعیت حافظه بهبود می یابد.

بررسی ها حاکی از آن است که پس از دویدن سطح پروتئین کاتپسین B در خون موش ها، میمون ها و انسانها افزایش می یابد. در این مطالعه محققان مشاهده کردند موش هایی که طی چند هفته مدت زیادی از روز را فعالیت بدنی داشتند، از سطح بالاتری از این پروتئین برخوردار بودند. علاوه بر این، زمانی که کاتپسین B به سلول های مغز می رسد، تولید مولکول های مرتبط با نسل سلول های مغزی جدید را موجب می شود.محققان همچنین به مقایسه وضعیت حافظهی موش های طبیعی و موش هایی که فاقد توانایی تولید پروتئین کاتپسین B بودند، در شرایط حرکت و سکون پرداختند و مشخص شد دویدن باعث میشود موشها در انجام تست های حافظه عملکرد بهتری از خود نشان دهند. پس ورزش را در برنامه کنکور خود قرار دهید.

افزایش بازدهی مغز

باتوجه به این آزمایشات که حاکی از آن است که دویدن میتواند قدرت حافظه را  افزایش دهد شما برای افزایش بازدهی مغز خود باید تمرینات ورزشی انجام دهید که این تمرینات میتواند در داخل منزل یا بیرون از منزل انجام شود تا حدی که ممکن است و برای شما مقدور است میتوانید هررزو صبح قبل مطالعه برای اافزایش ظرفیت مغز و بازدهی مغز خودتان در حد بیست دقیقه تا نیم ساعت پیاده روی کنید و چه بهتر که شروع به دویدن کنید که این کار را میتوانید حتی در حیاط منزل خود اانجام دهید و اگر امکانش را دارید که بیرون تمرین کنید و بدوید که بهتر است.با دویدن و ورزش هم  میتوانید بازدهی مغز خود را افزایش دهید هم به خودتان شور ونشاط و انگیزه ببخشید وحتی در اخر روز هم که حسابی تلاش کردید و به مطالعه پرداختید برای رفع خستگی ذهن خود میتوانید پیاده روی کنید به همراه  گوش دادن یک موسیقی ملایم . این کار باعث تجدید قوا و افزایش روحیه ی شما میشود و شما با خستگی و ذهن خسته به خواب نخواهید رفت و درنتیجه صبح با روحیه ی بهتر و شادتر و ذهنی آماده تر بیدار میشوید. عارف ربیعیان ورزش در ساعات اولیه صبح را به دانش آموزان کنکور توصیه میکند.

نکته ی نهایی:

هیچ گاه نگذارید که خستگی به سراغتان بیاید هرکاری که از آن لذت میبرید و در تجدید قوای شما و روحیه بخشی شما موثر است را انجام دهید  که این خود باعث افزایش روحیه ی شما برای ادامه ی مسیر میشود و مثبت اندیشی شما بیشتر میشود و خود به خود از افکار منفی دوری میکنید و این خود باعث پیشرفت و موفقیت شما خواهد شد.

سایتهای مورد تایید موسسه کنکور آسان است

کنکور آسان است
اوج یادگیری
امیر مسعودی
استاد حسین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

فهرست